Välkommen!

Hej och välkommen till mitt lilla krypin!
Jag tar emot beställningar på tack kort, födelsedagar, inbjudningar m.m
Det är din fantasi som sätter stopp till vem man vill skicka ett kort till! =)
Jag skickar korten hem till dig i skyddad cellofankuvert! Som du sen även kan skicka kortet i!
Maila mig vid intresse på scrapanniis@gmail.com

Kram Anna

torsdag 3 november 2011

30 års kort till Jeep tokig pappa!

Jag fick även beställning på ett kort till en jeep tokig pappa som fyller 30!

Killen fyller 30 år den 22 November och är Jeep tokig, spillpapper även till detta kortet så har inte koll på
vilket fabrikat det är.
Jeepen är en bild itskriven från internet, tyckte den var lite charmig med ögon.
Jag har inuti kortet ruggat kanterna och eldat så det ser gamamlt ut där man skriva sina gratulationer..
 tyvärr blev det ingen bild inuti men har två inlägg längre ner bild på hur det ser ut (cognac kortet)


Jag fick frågan hur man gör slitna kanter...

För dig som tycker det känns onödigt att köpa ett verktyg bara för att göra kanterna slitna, går det förstås lika bra att använda en sax, en kniv, en nagelfil eller sandpapper och rugga upp kanterna med.
Jag har provat på två olika:

Edge Scraper från Making Memories

Den ena kommer från tillverkaren Making Memories och produkten heter Edge Scraper.
Den är enkel att använda och ger snabbt effekt. Ju mer du drar pappret genom verktyget desto slitnare blir kanterna. Du kan givetvis också hacka kanterna för att få en mer ojämn slitning.
Edge Scraper är ett billigt verktyg, för ca 39:-

Edge Distresser från Hedi Swapp



En annan komme från tillverkaren Hedi Swapp och produkten heter Edge Distresser.
Också den är enkel att använda. Ju mer du drar ditt papper genom verktyget desto slitnare blir kanterna. Du kan också hacka pappret genom verktyget för att få lite mer ojämn slitning.
Edge Distresser görs tyvärr inte längre vad jag förstått... men går att hitta på tradera ibland...

Tips

Ett tips för att förhöja dina slitna kanter är att använda chalk på kanterna efter att du ruggat upp dem. Det ger snabbt och enkelt ytterligare en snygg effekt.

Trevlig Helg!

2 kommentarer:

  1. Fina farsdagskort! Jag har tänkt köpa en sån kantskrapa, verkar smidig och de är ju inte så dyra. Vilken är den andra du har testat?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! =) Jag hade inte fått med hela texten.. konstigt men nu så ska det vara rätt! =) Jag trivs väldigt bra med min svarta kantskrapa =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Söta små ord....

Etiketter

kort (17) Tävling (8) Svammel... (3) SÄLJES (1)