Välkommen!

Hej och välkommen till mitt lilla krypin!
Jag tar emot beställningar på tack kort, födelsedagar, inbjudningar m.m
Det är din fantasi som sätter stopp till vem man vill skicka ett kort till! =)
Jag skickar korten hem till dig i skyddad cellofankuvert! Som du sen även kan skicka kortet i!
Maila mig vid intresse på scrapanniis@gmail.com

Kram Anna

måndag 1 augusti 2011

Bröllopspyssel!

Hej!

Det har inte blivit så mkt bloggande här nu i sommar... har koncentrerat mig på familjen och bröllopspyssel!

Nu är det bara 20 dagar kvar till den stora dagen!! Å jag är klar med allt pyssel! Nu är det bara lite möte med vigselförrättare, fotograf och något samtal med florist och konditori kvar!

Jag ska fixa håret hos Klippa i onsala och hämtar även upp blommorna hos millesons, tycker så mkt om den bukett jag valt och hoppas att den blir som jag förväntar mig!
Här är en bild hur jag tänkt mig den.. har dock gjort lite ändringar....



Tårtan är ju självklart beställd hos Majgården som jag jobbat hos i några år, förlitar mig till 120 % på konditorn Sandra! =) Kan säga så mkt som att det kommer vara riktiga rosor som dekoration! =)

Förra veckan var min söta vän Johanna hos mig och drack vin en kväll.. då gjorde vi även klart de sista festhäftena! Det blev kanon bra även om pappersfärgen kunde vart en aning ljusare ton... men så är det när man är ute i sista sekund och då får man ta det som finns! =) Tack min söta Johanna!! <3 <3

Bröllopet kommer ju att gå i rosa, vitt, och silver! En färgkombination som reprensenterar mest mig, men Björn är glad bara jag är nöjd =)

Här är utsidan på festhäftet.. binder ihop sidorna sen med ett silvrigt band!!




Jag har även vikt små askar för hand... med hjälp av en tutorial hos Scrappiz så här blev dom, de fungerar även som bordsplacerings kort!



Sen så har jag även köpt ett vanligt fotoalbum med vita sidor i.. svartvit utsida med rosor.. så här blev resultatet!



Jag har använt mig av bandspill i rosa och silver, ett silver pärlhalsband som jag knytit i ringarna på pärmen... sen är det rosa och silvrigt papper på framsidan med Gästbok som jag skurit ut med min groda! Lite silver hjärtan och rosor som dekoration! Gillar när man fyndat saker så en gästbok endast går på ca en 50 lapp! =)

Jag har även gjort bordsplaceringen på ett stort silvrigt ark, jag har använt mig grodan för att stansa ut siffrorna....




Jag fick skala av bilden då jag vill att bordsplaceringen blir en överraskning... jag å Björn sitter i alla fall på 3 & 4! ;o)

Det kommer vara rosa dukar, silverdiamanter och blommor på bordet. servettringar med våra namn.. jag tror att det kommer bli riktigt bra!

Nu så ska jag laga lunch till min lilla sovande kille i soffan och sen bär det av till Kungsbacka... måste ju lämna in ringarna för gravyr också...! =)

Puss å Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Buketten ser ju bara helt underbar ut gumman!! Tack för att jag får va med och dela den dagen med er! Ni kommer va sååå fina! Puss Ulli

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt med bröllopspyssel! Jättefin bukett och festhäfte mm! Spännande nu när det närmar sig... :-)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Söta små ord....

Etiketter

kort (17) Tävling (8) Svammel... (3) SÄLJES (1)