Välkommen!

Hej och välkommen till mitt lilla krypin!
Jag tar emot beställningar på tack kort, födelsedagar, inbjudningar m.m
Det är din fantasi som sätter stopp till vem man vill skicka ett kort till! =)
Jag skickar korten hem till dig i skyddad cellofankuvert! Som du sen även kan skicka kortet i!
Maila mig vid intresse på scrapanniis@gmail.com

Kram Anna

onsdag 19 januari 2011

Dop dukning

Jag vet att jag satt och letade dopdukningar på nätet inför både Emil och Lisa´s dop så jag lägger upp lite bilder här för att själv bidra till alla som sliter sig i håret inför bebisens stora dag!

Jag använde Duni´s lite tjockare pappers duk som inte prasslar eller går sönder, ser nästan ut som riktig duk.
På den så la jag jag långa löpare jag klippt av grönt velour tyg som de säljer billigt på Jysk i 5 meters paket.
sen köpte jag rosa värmeljus i glaskoppar som jag satte i IKEAs billiga ljushållare 12st/19:- strödde lite rosa dagdroppar runt om (som man sen kan använda till scrapbooking)
De vita blockljusen satte jag ett rosa band runt om och gjorde en rosett.
Vikte dopskor av mönstrat papper.
Rosa blommiga servetter som jag la på varje plats och ovanpå en rosa organza påse med lite godis i som det stod Välkommen på.
Pricken över i:et var låga blomarrangemang utav rosor och vita tulpaner som gjorde att det blev underbara vårkänslor! Älskar när tulpanerna börjar säljas i affärena!

Vi var i en samlingslokal som hade all porslin så det var dukat med enkelt vitt porslin.
Vi bjöd på hembakta frallor och tårta så det mesta av porslinet stod på bordet där man hämtade mat.




Hoppas att jag kan hjälpa någon med lite tips! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Söta små ord....

Etiketter

kort (17) Tävling (8) Svammel... (3) SÄLJES (1)